Znamy je bardzo dobrze. Otrzymujemy je na ulicy lub wyjmujemy ze skrzynek pocztowych. Z reguły są niewielkie i kolorowe. Posiadają treści słowne, a czasem również obrazkowe. Najprawdopodobniej bez większego problemu odgadliśmy, że chodzi właśnie o ulotki reklamowe.

Jako ich odbiorcy, najczęściej nie jesteśmy zadowoleni ze sterty kolorowych kartek, które ktoś usilnie próbuje nam wcisnąć. Nie zmienia to jednak faktu, że z reguły nie wyrzucamy ich od razu do śmieci, ale kładziemy na stole, a w wolnej chwili przeglądamy i dopiero później decydujemy, czy ulotkę pozostawimy, czy wyrzucimy.

Oczywiście, większość z nich najczęściej zupełnie nas nie interesuje, bo nie planujemy wymienić okien ani drzwi, a także skorzystać z usług pobliskiego salonu kosmetycznego. Niemniej jednak w całej stercie ulotek na pewno znajdzie się chociaż jedna, która w jakiś sposób nas zainteresuje. I jeśli tak się stanie, najprawdopodobniej przynajmniej raz spróbujemy skorzystać z oferowanych nam usług.

W ten właśnie sposób niepozorna ulotka reklamowa wpłynie na nasze decyzje i wybory. Z resztą właśnie taki jest jej cel, ale oczywiście nie każda reklama ma sprawczą moc. Jeśli jej projekt zupełnie nam się nie podoba, domyślamy się, że promowana firma również nie spełni naszych oczekiwać. I chociaż mówi się, że wizytówką firmy jest jakość świadczonych przez nią usług, to w pierwszej kolejności liczy się właśnie ulotka. Kiedy nie przekona nas do siebie, najprawdopodobniej nie będziemy mieli ani okazji, ani ochoty na sprawdzenie realnej oferty firmy.

Planując zatem akcję promocyjną, powinniśmy pamiętać, jak ważny jest skuteczny projekt ulotki. Atrakcyjna reklama  jest przecież czymś absolutnie najlepszym, co możemy zrobić nie tylko dla własnej firmy, ale również dla siebie. Nie warto zatem podejmować pochopnej decyzji o jej wyglądzie.

Jak powinna być zatem skonstruowana doskonała reklama? Otóż, osoby zajmujące się na co dzień projektowaniem tego typu rzeczy zazwyczaj podkreślają, że musi być ona czytelna, intrygująca a także oryginalna.

Rzeczą podstawową stanie się zatem wybór odpowiedniej czcionki, która z jednej strony będzie przejrzysta i czytelna, ale również niezbyt popularna. Na uwagę zasługują na przykład nietypowe kroje liter, które swoim wyglądem nawiązują do charakteru działalności. Otóż, przygotowując na przykład ulotkę reklamową dla chińskiej restauracji na pewno powinniśmy się zdecydować na czcionkę, która powstała w oparciu o chiński alfabet i wygląda, jakby była malowana pędzlem. W ten sposób osiągniemy spójność, a treść reklamy stanie się odzwierciedleniem realnej oferty.

Musimy mieć jednak świadomość, że taki krój pisma nie nadaje się na całość ulotki. Jest doskonały w przypadku nagłówków i mniejszych partii tekstu, natomiast tam, gdzie pojawia się więcej tekstu zdecydowanie dużo lepiej będzie pasowała prosta, minimalistyczna czcionka, pozbawiona zbędnych ozdobników, ponieważ tą po prostu jest łatwiej czytać.

Oprócz treści słownych, najprawdopodobniej zdecydujemy się również na odpowiednią grafikę, bo ta lepiej wpływa na ludzką psychikę. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego szybciej zapamiętujemy obrazy niż słowo. Z resztą kiedy nie mamy ani czasu, ani możliwości na przeczytanie umieszczonych treści, na przykład jadąc zatłoczonym autobusem, jedyną atrakcją mogą być zatem ciekawe obrazki graficzne. I jeśli wzbudzą w nas zainteresowanie, na pewno zapoznamy się z całą zawartością ulotki, natomiast wtedy, gdy będą brzydkie i nieestetyczne sprawią, że przy najbliższej możliwości wyrzucimy otrzymany kawałek papieru do kosza.

Aby temu zapobiec, najlepiej skontaktować się z firmą zajmującą się projektowaniem ulotek, bo tam pracują ludzie, którzy doskonale wiedzą, co najlepiej wpływa na decyzje odbiorców, a przecież chodzi właśnie o to, aby ulotka była skuteczna. Kiedy więc zaufamy specjalistom, możemy liczyć na powiększenie się ilości klientów, przy niewielkim nakładzie finansowym.

Jeśli zatem chcemy, aby nasza firma była bardziej rozpoznawalna czy bardziej dochodowa, nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z propozycji drukarni, które oferują nam naprawdę wielkie spektrum możliwości. Od ulotem jednostronnych, poprzez kilku, a nawet kilkunastu stronnicowe. Od tych o niewielkich rozmiarach, aż po te nieco większe. W tradycyjnym lub nietypowym formacie. Wydrukowane na papierze zwykłym, kredowym czy fotograficznym… To oczywiście nie wszystkie możliwości jakie mamy do wyboru, a co wybierzemy — zależy wyłącznie od nas.